Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χημικοί Αλγόριθμοι

 

 


 

 

Τι είναι άραγε η ζωή; Οφείλει να αναρωτηθεί κανείς.

"Βάρος όγκος και πυκνότητα " μου εξηγείς,

"Σημεία βρασμού και αγωγιμότητα " μου αναλύεις.

 

 

 Αλλά εγώ αντιμάχομαι το κατασκεύασμα αυτό,

διότι στο τεχνητό κέλυφος σου, όπως είναι φυσικό,

 δημιουργία, ευθύνη και αυτονομία, δε χωράνε σαν προσφερόμενο προϊόν. 

 

 

Υποστηρίζω, πως πρέπει να αποδεχτείς λοιπόν, 

πως το σύμπαν δεν είναι μια περίπλοκη συσκευή,

η οποία λειτουργεί με ντετερμινιστική λογική.

 

 

Γελοιότητες για εσένα αποτελούν όλα αυτά.

Μυστικισμό μυρίζεις στα λεγόμενα που έχεις μπροστά.

Δυσφορία σου πυροδοτεί, η ερμηνεία μου αυτή,

και σε κάνει να θέλεις, να σου πέσει το αφτί.

" Μα καλά !" σκέφτεσαι και συνεχίζεις " Κανείς δεν σου έχει πει,

πως το φάντασμα έχει εξορκιστεί; και πως μένει μόνο η μηχανή;"

 

 

Εσύ είσαι όμως αυτός που δεν κατανοεί, 

Η δικιά σου ανάγνωση είναι ανακριβής.

Αυτό που έχει εξορκιστεί, είναι το σώμα και όχι η ψυχή.

Το φάντασμα, δεν εξορκίστηκε ποτέ απ' τη μηχανή,

αλλά αντίθετα, εξαπλώθηκε και ρίζωσε και σε αυτή.

 

 

Το μόνο που έχει επιτευχθεί, είναι περισσότερο σύγχυση για τη φυσική,

ενώ τα μυστήρια του νοητικού ναού,

ακόμη και σήμερα, άλυτα παραμένουν και  ρίγη προκαλούν. 

 

 

Εσύ είσαι ανίκανος να αναλογιστείς,

 πως χημικό αλγόριθμο απλά, δεν αποτελείς,

Εσύ είσαι το πρόσωπο, που δεν μπορεί να δει,

πως ο τεχνητός αλγόριθμος είναι ανίκανος να σκεφτεί.

 

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η Κατάρριψη του Δόγματος της Ατομικής Ευθύνης

Εισαγωγή Δεν έχεις αρκετά χρήματα για τρόφιμα; Μάλλον δε γνωρίζεις να διαχειρίζεσαι σωστά τα οικονομικά σου. Δεν έχεις βενζίνη να βάλεις στο αμάξι; Τι το θες το αμάξι αφού είσαι φτωχός, καλύτερα πάρε τα μέσα μεταφοράς. Έχεις δύο πτυχία και δεν μπορείς να βρεις δουλειά; Ήταν δικό σου το λάθος να επιλέξεις τη συγκεκριμένη σχολή, κανένας δε σε ανάγκασε.  Το δόγμα της ατομικής ευθύνης είναι ύπουλα κατασκευασμένο, έτσι ώστε να ρίχνει το βάρος της ευθύνης του ίδιου του πολιτικού συστήματος και των θεσμών, πάνω στις ήδη εξαθλιωμένες πλάτες του καθημερινού πληθυσμού, ο οποίος βιώνει τις καταστροφικές συνέπειες των πολιτικών επιλογών των "εκπροσώπων" του. Αυτή είναι η κυρίαρχη επιχειρηματολογία, που ακούμε καθημερινά, με ολοένα και περισσότερη ένταση τα τελευταία 6 χρόνια,στα κανάλια, από υψηλόβαθμα στελέχη της ΝΔ.  Η αντίληψη περί ανάληψης μιας ατομικής ευθύνης, όταν κάτι πάει στραβά, είναι μια ευρέως διαδεδομένη κατάσταση, η οποία αποσκοπεί στο να οδηγήσει το σώμα των πολιτών, στο ν...

Τεχνοκρατικός Κοινοβουλευτισμός: Μια Φιλελεύθερη Εκλεγμένη Ολιγαρχία

    Στις παροντικές κοινωνίες μας, στα χρόνια του κοινοβουλευτισμού, ο ρόλος του πλήθους είναι να παρευρίσκεται μια φορά κάθε τέσσερα χρόνια στην κάλπη, να επιλέγει έναν «υπεύθυνο» και «πειθαρχημένο» και «σοφό» αφέντη των ανωτέρων τάξεων, για πολιτικό αντιπρόσωπό του και έπειτα να επιστρέφει σπίτι του, βυθίζοντας τον εαυτό του κάτω από ένα βαρύ και πυκνό πέπλο ιδιώτευσης. Η αντίληψη πως το κοινό είναι παρείσακτοι στην πολιτική ζωή, διότι είναι ανόητοι, αυτοκαταστροφικοί και πως πρέπει να παραμείνουν παθητικοί θεατές, ενώ παράλληλα είναι καίριας σημασίας να διοικούνται απ' τους σοφούς βασιλιάδες, που ξέρουν πως θα τους αντιπροσωπεύσουν σωστά, δεν αποτελεί μοντέρνο φαινόμενο. Είναι ιδέα της παρούσας αλλά και σχεδόν κάθε προηγούμενης ιστορικής τάξης πραγμάτων. Αυτή η αντίληψη μπορεί να γίνει φανερή στο πλατωνικό φαντασιακό, όπου η ολιγαρχία των σοφών βασιλιάδων-φιλοσόφων θα διοικούσαν τους πολίτες τους με τον πιο έγκυρο και σωστό τρόπο, εξαιτίας των αρετών τους. Δυστυχώς, όπως θ...

Η Εξαίρετη Ταυτότητα

      Έκανε ο εχθρός μου κάτι κακό, μα πόσο με συναρπάζει το φαινόμενο αυτό! Πώς και πώς περίμενα την εξέλιξη αυτή, με σκοπό να προβώ σε ρητορική αιχμή. Πάση θυσία ανέμενα την ευκαιρία αυτή. Να κηρύξω την ιερή μου την "αρετή".     Πόση απόσταση χωρίζει εμένα απ' αυτόν; Πράγματι δεν είμαστε ίδιοι στον κόσμο αυτόν. Πόσο ανώτερος ηθικός πράκτορας αποτελώ εγώ; Τοσούτω μάλλον, ανέντιμος είναι αυτός.     Μολαταύτα, θα αισθανθώ έναν πόνο ιδιαίτερα οξύ, όταν σε καθρέφτη, η σκιά μου θα θεαθεί. Είναι η αλήθεια η πικρή, πως η αντανάκλαση μου με καταπονεί. Είναι η αλήθεια η οδυνηρή,  παθιασμένα οφείλω να αποφύγω την αίσθηση αυτή. Με κάθε τρόπο και με κάθε ύπουλη τεχνική, το σχήμα της ουσίας μου απαγορεύεται  να αναγνωριστεί, διότι το κόστος δυσβάστακτο θα γίνει σε μια στιγμή.     Ας παλινδρομήσω στην αρχική μου ροπή. Το γείτονα μου σφοδρά θα δικάσω με πυγμή.  Για τους δέκα καρπούς που ξερίζωσε, Ω! Μα πως μπορεί; Την συνείδηση του να έχει ή...

Νόαμ Τσόμσκι: Η Ελίτ Συνεχίζει να Κηρύσσει έναν Μοχθηρό Ταξικό Πόλεμο

  Συνέντευξη με τον Νόαμ Τσόμσκι απ' τους Άνα Κασπάριαν και Νάντο Βίλα Ιούνιος 10, 2021. Jacobin.        Ακολουθεί η μετάφραση της συνέντευξης στα ελληνικά. Ο Τσόμσκι μιλάει για τη νεοφιλελεύθερη επίθεση του επιχειρηματικού κόσμου, τη συμβιωτική σχέση των πολιτικών εκπροσώπων με τους οικονομικούς ολιγάρχες, τον ταξικό χαρακτήρα της σύγκρουσης  μεταξύ συμφερόντων του γενικού πληθυσμού και των ελίτ, για την κλιματική και πυρηνική κρίση, τη μισθωτή εργασία  και την ανάγκη ανασυγκρότησης ενός γνήσιου αριστερού κινήματος. 

Κράτος και Επιχείρηση

       Σύντομη περιγραφή        Ακολουθεί η μετάφραση της συνέντευξης του Noam Chomsky , η οποία πάρθηκε από ένα άγνωστο πρόσωπο του ZNet στις 18/05/2005. Στην έκταση της ακόλουθης συνέντευξης, ο Chomsky μιλάει για τις απαρχές και την ανάπτυξη των σύγχρονων εθνών-κρατών, την αποκεντρωτική τάση της Ευρώπης από πολιτισμική σκοπιά, την αυτοκρατορική τάση της Ευρώπης, υπό το πρίσμα ενός πολιτικού άξονα, για την ανάπτυξη των πολυεθνικών εταιρειών, τη σύζευξη τους με την κρατική εξουσία για τη δημιουργία και το συντονισμό ενός κρατικού-καπιταλιστικού συστήματος, για την παταγώδη αποτυχία των ελεύθερων αγορών και για την άνοδο του επιχειρηματικού κράτους. Συμπληρωματικά σχολιάζει τη βιομηχανία των δημόσιων σχέσεων, την αγγλοαμερικανική προσπάθεια υπονόμευσης  του ριζοσπαστικού δημοκρατικού πνεύματος, που  φύτρωσε μέσα στον κόσμο, κατά τη μεταπολεμική περίοδο, ενώ μεταγενέστερα εστιάζει στα κράτη πρόνοιας και την απορρόφηση τους από το...

Μια Eισαγωγή στον Ελευθεριακό Σοσιαλισμό

  Σκοπός του κειμένου Ο αναρχισμός σαν πολιτική ιδεολογία και παράδοση είναι κάτι το εξαιρετικά παρεξηγημένο, μέσα στα πλαίσια της δημόσιας συζήτησης. Για την ακρίβεια, δεν υφίσταται καν σαν κατανοητός ή προσβάσιμος όρος από το κοινό, το οποίο τον ταυτίζει επανειλημμένα και πεισματικά με το χάος, τη βία και την τρομοκρατία. Το παρόν κείμενο προορίζεται ως μια σύντομη εισαγωγή, για άτομα, τα οποία τους ενδιαφέρει το φαινόμενο του αναρχισμού και της ευρύτερης ελευθεριακής παράδοσης της αριστεράς. Στο ακόλουθο απόσπασμα, οι όροι αναρχισμός και ελευθεριακός σοσιαλισμός χρησιμοποιούνται εναλλακτικά για την περιγραφή του ίδιου φαινομένου. Δεν είναι πάντα πλήρως ταυτόσημες έννοιες, αλλά έχουν πολλά περισσότερα κοινά μεταξύ τους παρά διαφορές. Ο αναρχισμός είναι ένα αχανές πεδίο. Ο τύπος που αναλύεται παρακάτω είναι αυτός του κοινωνικού αναρχισμού. Προσωπικά, θεωρώ πως μια ανάμιξη του μαρξισμού και του αναρχισμού -όπως επιχείρησαν να κάνουν στοχαστές σαν τον Daniel Querin- οδηγεί στη σύνθ...

Άνθος Ολιγόκαρπο μα Φωτεινό

    Βαρύς και τσουχτερός χειμώνας βρυχόνταν. Την πλάση όλη σκέπασε και τίποτα δε φαινόταν. Στους κόλπους του άλσους του σκοτεινού... Όμως άνθισες εσύ, ω άνθος φωτεινό! Άνθος ολιγόκαρπο και ταπεινό. Τα πλούτη δεν σε συγκίνησαν ποτέ. Στον πειρασμό της εξουσίας δεν ήθελες να πιστέψεις. Τα ασθενικά πλάσματα του δάσους φρόντισες να θρέψεις, παρά τη λιγοστή γονιμότητα που είχες να διαθέσεις. Η άνοιξη όμως έφτασε και σε ανάγκασε να αλλάξεις. Με τις προσταγές της εποχής, σε ανάγκασαν να αναστενάξεις. Γονιμότητα και ανάπτυξη αγκάλιασε το άλσος, κι εσύ πελώριο έγινες. Ω, μα τι μέγα λάθος! Στιβαρός και άκαμπτος έγινε ο κορμός σου. Κάθε επαφή σε έκανε να χάσεις με το ποιμνιό σου. Οι ρίζες σου οι ακόρεστες στράγγιξαν τους γείτονές σου. Τα ευγενικά σου τα κλαδιά, από προστάτες αχνών παρουσιών... Τελικά μετατράπηκαν σε ασπίδες των κατάμαυρων αρπακτικών! Τους μικρούς ταξιδιώτες της ζωής προστάτευες, με αδύναμα ποδάρια. Γι’ αυτό και σε απείλησαν, πως θα σε κατασπαράξουν τα λι...

Νεοφιλελευθερισμός: Από Περιφέρεια σε Παγκόσμιο Σύστημα Διακυβέρνησης- Η Περίπτωση της Ελλάδας

  Εισαγωγή Για να κατανοήσει κανείς τη σχέση του νεοφιλελευθερισμού με την Ελλάδα, είναι απαραίτητο πρώτα να κατανοηθεί ο ίδιος ο όρος «νεοφιλελευθερισμός». Ο όρος αυτός, λόγω της κακοποίησης που δέχεται μέσα στον δημόσιο διάλογο, φαίνεται πως έχει χάσει την αρχική του έννοια, όπως και όροι όπως ο «Φασισμός». Κάποιοι θεωρούν ότι είναι απλώς ένα βολικό «σκιάχτρο» των αριστερών, μια επιπρόσθετη ευκαιρία να κακολογήσουν τις αγορές και τον καπιταλισμό για τα δεινά που βιώνει ο κόσμος σήμερα. 1 Κάποιοι άλλοι χρησιμοποιούν τους όρους «Παγκοσμιοποιημένη αγορά» ή «Νέα τάξη πραγμάτων» ως συνώνυμα αυτού. Αυτές οι έννοιες δεν είναι απολύτως ταυτόσημες, αλλά συσχετίζονται σε σημαντικό βαθμό μεταξύ τους. Επιπρόσθετα, όλες τους αποτελούν γνήσιες απόπειρες του πληθυσμού για την περιγραφή και κατανόηση της κυρίαρχης κοινωνικο-οικονομικής κατάστασης. Δυστυχώς, κάποιοι από αυτούς τους όρους, ειδικότερα ο τελευταίος, έχουν πλέον αποκτήσει μια συνωμοσιολογική χροιά, που είναι ιδιαίτερα ελκυστική, δ...

Πώς o Πληθυσμός Απομυθοποίησε την Εξουσία Μέσα από την Πορεία για τα Τέμπη;

      Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα Τέμπη Η εθνική απεργία για το δυστύχημα στα Τέμπη πραγματοποιήθηκε δύο έτη μετά το τραγικό συμβάν και μας δείχνει πόσο εύκολο είναι τελικά να γελοιοποιήσει ο γενικός πληθυσμός το σύστημα εξουσίας. Ακόμη και σήμερα, υπάρχει φανερή συγκάλυψη του σκανδάλου από την κυβέρνηση και, ουσιαστικά, η κατάσταση στα τρένα δεν έχει αλλάξει. Ως αποτέλεσμα, η συγκέντρωση απέκτησε μαζικό χαρακτήρα. Μέχρι και στις μικρές πόλεις της χώρας υπήρχαν χιλιάδες συμμετέχοντες στις τοπικές πορείες. Σύμφωνα με διεθνή μέσα ενημέρωσης, όπως το Reuters και το AP , εκατοντάδες χιλιάδες ήταν οι συμμετέχοντες σε πανελλήνιο επίπεδο, κάτι που καθιστά την πορεία αυτή ένα από τα μεγαλύτερα, πιο ενεργά και φιλόδοξα εγχειρήματα που έχουν τεθεί σε κίνηση στο πλαίσιο της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Αξίζει, όμως, να εστιάσει κανείς στα επεισόδια που συνέβησαν στο κέντρο της Αθήνας. Εκεί, η συγκέντρωση του πληθυσμού ήταν η πιο πυκνή και πελώρια, κάτι πο...